Veel gestelde vragen

Search FAQ

  • Producten bestellen

    • Hoe kan ik bestellen in de webshop?

      Klik bij het product wat u wilt bestellen op de knop toevoegen. Eventueel kunt u eerst het aantal aanpassen.
      Het product komt terecht in uw persoonlijke winkelwagen. Hier ziet u de prijs, de verzendkosten en het totaalbedrag. U kunt ook in de winkelwagen het aantal nog veranderen door het gewenste aantal in te typen en daarna op "vernieuwen" te drukken. Uw besteloverzicht wordt dan bijgewerkt.
      U kunt nu verder winkelen en meer producten aan uw winkelwagen toevoegen of meteen doorgaan met bestellen.
      Als u klaar bent met winkelen kunt u doorgaan naar de kassa.

    • Is verzenden gratis?

      Als u kiest voor Ideal betaling en het factuurbedrag is hoger dan € 25,00 incl. BTW dan betaalt u geen verzendkosten.
      Voor bestellingen met Ideal onder de € 25,00 incl. BTW worden € 3,00 verzend- en behandelkosten in rekening gebracht. 

      Bestellen als geregistreerde klant met inlogcode - vooraf betalen:
      Bij betaling via Ideal en als het factuurbedrag hoger is dan € 25,00 incl. BTW dan betaalt u geen verzendkosten
      Bij betaling via Ideal en als het factuurbedrag lager is dan € 25,00 dan betaalt u € 3,00 excl BTW verzend- en behandelkosten.

      Bestellen als geregistreerde klant met inlogcode - achteraf betalen:
      Bij betaling op factuur en als het factuurbedrag hoger is dan € 60,00 incl. BTW dan betaalt u geen verzendkosten.
      Is het factuurbedrag lager dan € 60,00 incl. BTW dan worden € 7,00 excl. BTW verzend- en behandelkosten in rekening gebracht. 

      Voor leveringen naar het buitenland brengen we altijd verzend- en behandelkosten in rekening. De hoogte van deze kosten is afhankelijk van de omvang van het pakket. U kunt hierover contact met ons opnemen.

    • Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

      Als u op een werkdag voor 15.00 uur bestelt dan wordt uw bestelling nog dezelfde dag verzonden. In de meeste gevallen heeft u de bestelling dan de volgende werkdag in huis. 

    • Ik heb besteld, maar (nog) niets ontvangen

      • De adresgegevens kloppen niet.
        Alle bestellingen die wij ontvangen worden gecontroleerd op de juistheid van naam en adresgegevens. Kloppen deze gegevens niet, dan wordt de bestelling niet verstuurd. Onze verkoopafdeling neemt - als dat mogelijk is - contact met u op. 
      • U was niet thuis toen de postbode het pakketje aanbood.
        Dan heeft de postbode bericht achter gelaten dat uw pakket klaar ligt bij het dichtsbijzijnde postkantoor of postagentschap. U kunt bij ons per mail (info@verjo.nl) navragen bij welk postkantoor/postagentschap het pakje ligt.
      • Heeft Iemand anders heeft pakket misschien voor u in ontvangst genomen?
        Informeer even bij uw buren of huisgenoten. 
      • Bezorging heeft vertraging opgeleverd.
        Het kan voorkomen dat een pakket vertraging oploop. Als het pakketje niet binnen 2 - 3 dagen is afgeleverd dan raden wij u aan met ons contact op te nemen. Wij kunnen dan bij PostNL proberen het pakketje te traceren. 
  • Algemeen

    • Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

      Voor vragen of klachten kunt u ons altijd mailen (info@verjo.nl) of bellen (073-5514726). Wij zijn geopend op werkdagen van 9.00 uur tot 17.30 uur.

    • Klachtenafhandeling

      Wij doen er alles aan om de kwaliteit en klantvriendelijkheid hoog te houden. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over een product, het verwerken van uw bestelling. 

      Om onze producten en diensten te verbeteren hechten wij veel waarde aan de mening van onze klanten en wij stellen uw reactie erg op prijs. U kunt met ons contact opnemen via de mail (info@verjo.nl) . Natuurlijk mag u ook telefonisch contact met ons opnemen. Ons telefoonnummer is 073-5514726.
      U mag dan binnen 3 dagen een reactie verwachten. 

  • Retourneren

    • Mijn product is beschadigd / verkeerd geleverd

      Is uw product beschadigd of is er een verkeerd product geleverd? Dan wordt uw product natuurlijk kosteloos vervangen. Neem contact op met onze klantenservice. Dan gaan wij dit zo snel mogelijk oplossen. 

    • Retour sturen (particulier)

      Voldoet het ontvangen product niet aan uw verwachtingen dan kunt u het product retour sturen binnen de bedenktermijn van 14 dagen. Die termijn gaat in op de dag nadat u het product heeft ontvangen. 

      U moet tijdens de bedenktijd wel zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U mag het product alleen uitpakken of gebruiken om te beoordelen of u het product wilt houden. Van software mag u het cellofaan niet verwijderen. Producten moeten worden geretourneerd inclusief alle geleverde toebehoren in originele staat en verpakking. 

      De retourkosten zijn voor uw rekening. Stuurt u het product op onze kosten retour dan zal de zending door VERJO geweigerd worden.
      Retourneren van producten gebeurt op uw risico. Wij adviseren u het product retour te sturen met een vervoerder (postNL) die de mogelijkheid biedt van track-en trace.
      Als VERJO bv de retourproducten in goede orde heeft ontvangen zal het factuurbedrag binnen 30 dagen worden teruggestort . Stuur altijd de originele factuur mee en vermeldt duidelijk uw IBAN-nummer.  

    • Retour sturen (zakelijk)

      Als u geen consument bent kunt u alleen producten retour sturen na overleg met onze klantenservice (tel 073-5514726 of info@verjo.nl).  Producten die aangepast zijn aan persoonlijke wensen of die zijn verouderd kunnen niet retour gestuurd worden. 

      U mag het product alleen uitpakken of gebruiken om te beoordelen of u het product wilt houden. Van software mag het cellofaan niet verwijderen worden.

      Producten moeten worden geretourneerd inclusief alle geleverde toebehoren in originele staat en verpakking. 

      De retourkosten zijn voor uw rekening. Stuurt u het product op onze kosten retour dan zal de zending door VERJO geweigerd worden. 
      Retourneren van producten gebeurt op uw risico. Wij adviseren u het product retour te sturen met een vervoerder (postNL) die de mogelijkheid biedt van track-en trace. 
      Als VERJO bv de retourproducten in goede orde heeft ontvangen zal het factuurbedrag binnen 30 dagen worden teruggestort . Stuur altijd de originele factuur mee en vermeldt duidelijk uw IBAN-nummer.  

      Bij retoursturen door zakelijke klanten kunnen handlingskosten in rekening gebracht worden. Deze kosten kunnen oplopen tot 20% van het factuurbedrag (met een minimum van € 15,00).

  • Vragen over theorieboeken

  • Heb ik de laatste versie?

    VERJO boeken worden met grote regelmaat vernieuwd en bijgewerkt aan de geldende wetten en normen. Om te slagen voor uw theorie-examen is het dan ook van het grootste belang dat u up-to-date boeken gebruikt. Raadpleeg onderstaande lijst en kijk of uw boek nog up-to-date is.

    • Bromfiets/brommobiel

      titel druk bruikbaar isbn
      Wegwijzer bromfiets 29e 28e 978-90-5862-478-9
      Examentraining bromfiets 22e 21e 978-90-5862-484-0
      Wegwijzer brommobiel 3e - 90-5862-046-8
    • Motorfiets

      titel druk bruikbaar isbn
      Wegwijzer motorfiets 29e 28e 978-90-5862-468-0
      Examentraining motorfiets 20e 18e 978-90-5862-487-1
    • Personenauto

      titel druk bruikbaar isbn
      Wegwijzer personenauto 48e 47e 978-90-5862-495-6
      Examentraining personenauto 555 vragen 42e 41e 978-90-5862-473-4
      Examentraining personenauto 1040 vragen 27e 26e 978-90-5862-480-2
      Rijopleiding in Stappen 19e 18e 978-90-5862-483-3
      Veilig op weg, aanhangwagen/caravan 9e 8e 978-90-5862-244-0
      Veilig op weg, vernieuwde regels 26e 25e 978-90-5862-488-8
    • Andere talen

      titel druk bruikbaar isbn
      Traffic Manual passengercar - Dutch highway code 31e 30e 978-90-5862-472-7
      Theory test for cars, 555 questions 42e - 978-90-5862-437-6

    • Camper

      titel druk bruikbaar isbn
      Module 1, chauffeur & het verkeer 2e 1e 978-90-5862-475-8
    • Vrachtauto

      titel druk bruikbaar isbn
      Module 1, chauffeur & het verkeer 2e 1e 978-90-5862-475-8
      Module 2, chauffeur & zijn voertuig 1e 978-90-5862-479-6
      Module 3, chauffeur & het wegvervoer 1e 978-90-5862-482-6
      Gevaarlijke goederen, ADR 26e 25e 978-90-5862-489-5
      ADR, klasse 1 en 7 1e - 978-90-5862-490-1
      Examentraining gevaarlijke goederen met cases, ADR 12e 11e 978-90-5862-453-6
      Geconditioneerd vervoer, ATP 9e 8e 978-90-5862-348-5
    • Bus

      titel druk bruikbaar isbn
      Module 1 bus, Chauffeur & het verkeer 1e - 978-90-5862-...-.
      Module 2, Chauffeur en zijn bus 1e - 978-90-5862-...-.
      Module 3, Chauffeur en het personenvervoer 1e - 978-90-5862-...-.
    • Taxi

      titel druk bruikbaar isbn
      Taxi verkeer 16e 15e 978-90-5862-474-1
      Taxi vervoer 16e 15e 978-90-5862-485-7
      Examentraining taxi 17e 16e 978-90-5862-481-9
    • Rijinstructeur

      titel druk
      Praktijkinstructie personenauto 17e
      Praktijkinstructie motorfiets 4e
      Handboek RIS instructeur 1e
       

      Opleiding tot Rijinstructeur

      • Verkeerstaak
      • Onderwijskunde
      • Wet- en regelkennis - RVV en overige wetten

      12e

      9e

      16e

    • Rijprocedures

      titel uitgave aanvulling isbn
      Rijprocedure AM 2009 - 978-90-809457-6-0
      Rijprocedure A 2013 - 978-90-809457-0-8
      Rijprocedure B 2024 - 978-90-5862-494-9
      Rijprocedure C 2020 - 978-90-5862-477-2
      Rijprocedure D 2013 - 978-90-809457-9-1
      Rijprocedure E bij B 2013 - 978-90-819536-0-3
  • Vragen over theorie-examens

    • Kan ik bij VERJO theorie-examens afspreken?

      • Nee, VERJO levert alleen de boeken voor het theorie-examen. De examens worden afgenomen door het CBR. Voor een overzicht van de telefoonnummers van de regiokantoren kunt u kijken op de website van het CBR.
      • Om het afspreken van theorie-examens gemakkelijker te maken heeft het CBR een speciale website waar u uw afspraak voor het theorie-examen kunt reserveren: Klik hier om naar de reserveringswebsite van het CBR te gaan
    • Zijn de foto´s en vragen in de examentraining hetzelfde als bij het CBR?

      Nee, de vragen en foto´s van het CBR zijn geheim. Het gaat Immers om het testen van de kennis van de verkeersregels. De vragen en foto´s die u in onze examentrainingen tegenkomt zijn vergelijkbaar met die van het CBR.

  • MasterDrive helpdesk

    Heeft u vragen over MasterDrive dan staat onze helpdesk voor u klaar.

    Laatste versie?
    Loopt u tegen problemen aan in onze software? Dan is het mogelijk dat dit al opgelost is, zorg er daarom altijd voor dat u de laatste versie gebruikt. U kunt dit controleren door in MasterDrive rechtboven naar het tandwieltje te gaan en op de knop 'Update' klikken. Zorg er wel voor dat u verbonden bent met internet.

    Contactgegevens support
    Voor vragen over MasterDrive of leerhetverkeer.nl kunt u contact opnemen met onze helpdesk.
    De helpdesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 - 20:00 en op zaterdag van 10:00 - 16:00.

    Telefoonnummer helpdesk:  085 - 48 39 202
    E-mailadres helpdesk: support@verjo.nl

    Vragen over bestellingen
    Voor vragen over uw bestellingen kunt u van maandag t/m vrijdag van 9:00 - 17:30 contact opnemen met onze afdeling verkoop.

    Telefoonnummer verkoop: 073 - 551 47 26

    • Hulp op afstand

      Voor hulp op afstand klik op onderstaande afbeelding:

      teamviewer

       

    • Kan ik MasterDrive op een Apple computer gebruiken?

      Het programma MasterDrive is geschreven voor Windows computers en is standaard niet geschikt voor Apple computers. Wel is het mogelijk om MasterDrive te gebruiken via bijvoorbeeld Parallels Desktop. Leerlingen kunnen met een Apple smartphone wel gebruik maken van MasterTrainer.

    • Hoe moet ik mijn computer instellen voor 2 beeldschermen?

      Als u op het bueaublad bent, gebruikt u uw rechter muisknop en kiest u voor 'schermresolutie'. Kies dan bij 'Meerdere schermen' voor : Deze beeldschermen uitbreiden.

    • Het formaat op mijn leerlingscherm is niet goed

      Om er voor te zorgen dat het leerlingscherm zich automatisch aanpast aan uw monitor of beamer, moet u eerst de schermresolutie instellen op 2 beeldschermen en daarna pas het MasterDrive programma opstarten.

      Windows 10:
      1. Ga naar het bureaublad
      2. Klik op 'Beelscherminstellingen'
      3. Klik bij de optie 'Meerdere schermen' voor 'Beeldscherm uitbreiden'.

      Nadat u deze instellingen heeft gewijzigd dient u MasterDrive opnieuw op te starten.

    • Loopt mijn computer geen risico als ik de firewall uitzet?

      Nee, u loopt geen extra risico. Als u verbonden bent met de MasterDrive router bent u niet verbonden met het internet. Alles loopt dan via de router. Als u verbinding ingesteld staat op de router dan kunt u ook geen andere sites meer bezoeken omdat de verbinding met het internet ontbreekt.

      Als u na gebruik van MasterDrive de verbinding met de router verbreekt, dan zal er pas weer verbinding gemaakt met het internet en dient u de firewall ook weer aanzetten.

    • De verbinding met mijn mobiele telefoon valt steeds weg

      Meestal wordt dit veroorzaakt door de schermbeveiliging die op de telefoon of tablet staat ingesteld. De telefoon schakelt na een paar minuten op stand-by en vraagt dan om opnieuw om te ontgrendelt te worden. Dit is op te lossen door de stand-by tijd te verhogen of uit te schakelen.